پیشرفته ترین کشورهای دنیا در ساختمان سازی

پیشرفته ترین کشورهای دنیا

برای دانستن و انتخاب بهترین کشورها در حوزه ساخت و ساز باید به پارامترهایی از جمله میزان ساخت و ساز انجام شده در آن کشورها در چند سال گذشته , کیفیت ساخت و مصالح به کار رفته در آن و میزان استفاده از به روزترین تجهیزات ساختمانی , همینطور استانداردهای ساختمان سازی به طور ویژه ای توجه کرد. تمامی این نکته ها باعث میشود تا یک کشور در رده بالایی برای جذب متخصصان ساخت و معماران جهت کار قرار بگیرد.

صنعت ساخت و ساز یک صنعت بسیار پر سود است و در رشد اقتصاد یک کشور سهم زیادی دارد.  در گذشته ایالات متحده چهره اصلی بازار ساخت و ساز در جهان بوده است. ده سال پیش ، این کشور در مقایسه با ۱.۰۳۵ میلیارد دلار در چین ، ارزش بازار ساخت و ساز را ۱،۳۱۳ میلیارد دلار سفارش داده بود. اما فقط یک سال بعد در سال ۲۰۱۰ ، این دو در نهایت جابجایی کردند و چین ۱۵ درصد از کل سهم جهانی را در اختیار گرفت.

واین موضوع بیانگر اهمیت این صنعت و همچنین رقابت زیادی که در این زمینه است را مشخص میکند. این ارقام همیشه در حال تغییر است اما چند کشور همیشه در صدر هستند که نمیتوان اولویتی برایشان قرار داد و ما نیز بدون اولویت آنها را نام خواهیم برد.

اما با گذشت ۱۰ سال یعنی در سال ۲۰۲۰ که ما قرار داریم چین ۲۱٪ از سهم کل ساخت و ساز در جهان را داراست. و آمریکا ۱۵٪ و بعد از آنها هند ۷٪ و ژاپن ۶٪, و در ادامه کشورهای کانادا , فرانسه , آلمان و اسپانیا و استرالیا هر کدام ۳٪ از سهم این صنعت را دارا میباشند.

چین

چین پیشرفت بسیار زیادی که در زمینه فن‌آوری از خود نشان داده است .هر کشوری تکنولوژی ویژه خود را دارد که در آن بهترین است. مثلا آلمان در زمینه خودروسازی، ژاپن در زمینه ساخت وسایل الکترونیکی و بازی، آمریکا در تولید اسلحه و چین هم در ساخت برخی از دستگاه‌های مهم مثل قطب‌نما و باروت که هنوز هم در بسیاری از زمینه‌های علمی استفاده می‌شود پرچمدار است.

این کشور صنعتی سازی را در سال ۱۹۵۰ به منظور تحقق اهداف کاهش قیمت مسکن بهبود کیفیت مسکن، کاهش زمان ساخت و افزایش عرضه مسکن آغاز کرد. تولید اجزای ساختمان در کارخانه یا در محیط‌های به طور کامل کنترل شده، تحویل اجزای پیش‌ساخته به محل‌های ساخت و ساز و گردآوری اجزا برای شکل‌گیری ساختارهای ساختمان، از جمله اقدامات چین برای اصلاح شیوه‌های ساخت متداول خود بود.

در ادامه این روند شرکت‌های بزرگ صنعت ساختمان چین مانند شرکت ونکه و شرکت پیمانکاری عمومی و مهندسی ساخت و ساز نان تانگ، وارد بازار شدند و با فعالیت در بخش پژوهش و تحقیق این روش از ساخت و ساز را در کشور گسترش دادند.

در سال ۲۰۰۷، شرکت ونکه ساخت ۱۵۰ هزار متر مربع مسکن را در چین را به پایان رساند و در سال ۲۰۰۸،  این شرکت ۹ پروژه صنعتی ‌سازی مسکونی را در بیش از ۶۰۰ هزار مترمربع آغاز کرد.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون، شرکت ونکه به ساخت پروژه‌ ای واحد­های مسکونی به روش نوین در چندین شهر پایلوت ادامه داده است. هدف این شرکت تربیت نیروی کافی و متخصص در امر صنعتی ‌سازی برای انجام پروژه‌هایی با مقیاس بزرگ در چین است.

ایالات متحده

ایالات متحده امریکا در برخی از زمینه‌های فن‌آوری به طور مثال اینترنت جز بهترینهاست. کالیفرنیا و فرمانت جز سریعترین شهرها از نظر سرعت اینترنت هستند. دفاتر مرکزی شرکتهای بزرگی چون اینتل، گوگل، دل، AMD و اپل و غیره در این کشور واقع شده است و این کشور در زمینه علوم هوا فضا یک قدرت تمام عیار است.

کشور آمریکا در صنعتی سازی ساختمان سه هدف اصلی شامل رفع نیاز به مسکن، کاهش قیمت مسکن و ضرورت ساخت ساختمان‌های ارزان برای اقشار کم درآمد، طبقه متوسط و ضعیف جامعه را در پیش گرفته است.و به سمت صنعنی سازی پیشرفته است.

ایالات متحده از سال ۱۹۳۰ شروع به ساخت و ساز گسترده کرده و بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل نیاز بیشتر این صنعت گسترش زیادی پیدا کرد. در سال ۱۹۹۹ ساخت مسکن به روش پیش ساخته ۳۰ در صد از طرح های واحدهای مسکونی را به خود اختصاص داد.

هند

شهر بانگالوره خانه توسعه دهندگان نرم‌افزار است. هند در زمینه توسعه نرم‌افزاری خیلی سریع رشد کرده است و بیشتر نرم‌افزارهای مورد نیاز فن‌آوری از هند می‌آید.و اولین دانشگاهی در دنیا که تمام موضوعات و رشته‌های فن‌آوری و علوم را تدریس می‌کند در هند تاسیس شده است. با توجه به جمعیت روبه رشد کشور هند و نیاز این کشور به صنعت ساخت و ساز به تازگی توانسته حجم زیادی از این صنعت را در اختیار خود بگیرد.

ژاپن

ژاپن پیشرفته‌ترین کشور دنیاست. آنها مثلا دستگاهی با نام Dimensional Elevator ساخته‌اند که می‌تواند شما را تنها در عرض چند ثانیه به هر طبقه‌ای از ساختمان که می‌خواهید ببرد. از نظر فن‌آوری استفاده شده در سلاح، آنها اسلحه لیزری را ساخته که اشعه آن در هوا جریان پیدا می‌کند. در زمینه وسایل الکترونیکی هم می‌توان ژاپن را با قاطعیت تمام یک غول تمام عیار دانست.

ژاپن یکی از بهترین مکان ها برای معماران و کسانی است که در صنعت ساخت و ساز مشغول به فعالیت هستند. و توانسته ۷٪ از سهم کل ساخت و سازهای جهان را به خود اختصاص دهد.

آلمان

آلمان پیشرفته‌ترین کشور دنیا در زمان جنگ جهانی دوم بود و در حال حاضر هم بین ۹ کشور پیشرفته دنیا قرار گرفته است.

تولید آلمانی همواره یک قدم جلوتر از هر کشور دیگری بوده است، و وضعیت آن به عنوان یک صادر کننده برتر است. حقوق بالا و شرایط کار خوب به این معنی است که این کشور اروپایی کیفیت زندگی بهتر را برای مهندسین صنعتی، ساختمان و مهندسی مکانیک ارائه می دهد.

کانادا

کانادا از نظر فن‌آوری جز کشورهای پیشرفته است. آنها دستگاه‌های پرداخت بیسیم را ساختند و با اینکه هنوز در کارتهای اعتباری‌اشان چیپست وجود ندارد. اگر نگاهی به شرکتهای آمریکایی بیاندازید می‌بینید که اکثر آنها را کانادایی‌ها می‌گردانند و در ناسا هم فعالیت دارند.

کانادا کشوری مهاجر پذیر است است و از این رو نیاز آنها به ساخت و ساز همیشه روبه رو رشد خواهد بود. در شهرهای کوچک و بزرگ این کشور در حال حاظر میتوان بسیاری از پروژه های در حال ساخت را دید.

1 در مورد “پیشرفته ترین کشورهای دنیا در ساختمان سازی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دفتر معماری پلان پرزنت بر آن است که تجربیات 15 ساله مفید خود را جهت ارتقاع سطح کیفی معماری و ساختمان سازی مبتنی بر دانش و تجربه در اختیار همگان قرار دهد. از این رو وبسایت معماری پلان پرزنت در بخش های طراحی نما , بازسازی و مدیریت پیمان و پیمانکاری در حال ارائه خدمات است.

Scroll to Top
اسکرول به بالا